loader

Newsletter

Newsletter

najnowsze testy, wypracowania i ściągi od teraz na twojej poczcie

Zapisz się
Zniżki i rabaty

Zniżki i rabaty

od 33% do 60%

Zobacz więcej
  • Dziadek to miał przerąbane

    „Dziadek to miał przerąbane czyli życie erotyczne dawniej i dziś wierszem krótkim spisane ” Antoniego Karczewskiego to utwory satyryczne. Autor opisuje w nich rezultat obserwacji życia erotycznego z punktu widzenia mężczyzny w różnym przedziale wiekowym. Głównym obiektem jest związek mężczyzny z... więcej

  • Życie podziemne Julii

    „Życie podziemne Julii” Patrycji Kozy  to literatura kobieca, kontrowersyjna, przepełniona erotyzmem i brutalnością otaczającej nas rzeczywistości. Książka szczera do bólu, wywołująca w czytelniku szereg sprzecznych uczuć. Dzieło, które szokuje i zmienia postrzeganie kobiet. Podziemne życie... więcej

  • Amerykański sen

    „Amerykański sen” Michała Majewskiego to zbiór 10 miniatur, których wspólnym mianownikiem jest miłość, zmysłowość, lecz także liryzm i ciepło, towarzyszące kochaniu oraz przemożny wpływ, jaki uczucie wywiera na życie człowieka, na to, iż pod jego wpływem gotów jest na wszystko. W książce znajdziemy... więcej

  • Fałszywa Trójca. Kres wieczności. cz. I

    „Fałszywa Trójca. Kres wieczności. cz.I” Marcina Buczyńskiego jest pasjonującą powieścią fantasy, opisującą świat stający przed ostateczną walką dobra ze złem. Początek akcji rozgrywa się w zamieszkiwanym przez ludzi państwie o nazwie Toghanium, gdzie w tajemniczych okolicznościach zostaje zamordowany... więcej

  • Jełopiada

    „Jełopiada” Jany Skoczylas to komediodramat społeczny przedstawiający patologię w postaci wierszowanej. Na planetę Merkury wysłano kilku przedstawicieli z Ziemi. Ich zadaniem jest eksplorowanie nieznanego miejsca w celu poszerzenia swojej znikomej wiedzy. Potrzeby tych osób są jednak… przyziemne. To... więcej

  • Wrota

    „Wrota” Natsume Sōseki Powieść jednego z najwybitniejszych pisarzy japońskich przełomu XIX i XX wieku. Ten wybitny pisarz prezentuje nam wnikliwą analizę społeczeństwa japońskiego. Pokazuje przeciętnego, zapracowanego Japończyka, który dzień spędza w biurze, wieczory na rozmowach z żoną. Rutyna, nuda... więcej

  • Mądrość Wiedźmy

    „Mądrość Wiedźmy” Marka Pietrachowicza to pełne celtyckiego kolorytu i iryjskich wierzeń, dzieje bohaterki – nastoletniej, rezolutnej wiedźmy Raiany – która wbrew swej woli i przekonaniom wyrusza na niebezpieczną przygodę, mającą odmienić losy świata – i jej własne. W międzyczasie snuje całkiem dojrzałe... więcej

  • Cokolwiek to znaczy?

    „Cokolwiek to znaczy?” Olki Abaczurowskiej to powieść romantyczna. Oliwia to kobieta po trzydziestce, mająca już za sobą pierwsze doświadczenia w relacjach z mężczyznami. Tęskni za miłością i większą intymnością. Od byłego męża odeszła w wyniku subiektywnych rozczarowań jego osobowością i monotonii ich... więcej

  • Nigdziegęści. Bajkopolis

    „Nigdziegęści. Bajkopolis” Andrzeja M. Baczewskiego to trzecia część powieści z cyklu Nigdziegęści. Al Mill kierujący elitarną jednostką agentów Nigdziegęstych musi poradzić sobie z ujarzmieniem planety Bajkopolis. Zła magia zaczyna tam wygrywać z idyllicznym życiem dotychczasowych spokojnych... więcej

  • Polak w krainie d'Artagnana

    „Polak w krainie d'Artagnana” Lesława Tur to wiele małych, wesołych i poważnych historii, dotyczących różnorodnych aspektów polskiego i francuskiego życia, połączonych wspólną fabułą. Młody, niedoświadczony dziennikarz Wojciech Szczygieł wyjeżdża na staż do redakcji francuskiego czasopisma. Zadanie... więcej

Pismo, wynalazki człowieka

Pismo, wynalazki człowieka

Pismo – dobry wynalazek, dzięki niemu człowiek nauczył się utrwalać swój dorobek; uchodziło za zaklęcie(z pismem nie dyskutowano, miało opinię medium niepodważalnego - tak jest napisane więc tak być musi),

Pismo – dobry wynalazek, dzięki niemu człowiek nauczył się utrwalać swój dorobek; uchodziło za zaklęcie(z pismem nie dyskutowano, miało opinię medium niepodważalnego - tak jest napisane więc tak być musi), utożsamiane z prawdą, pierwsze krytyki pisma – zapisane zostały  u Platona (uważał, że pismo jest nieludzkie, sztuczne, spreparowane, niszczy pamięć, wpływa osłabiająco na myślenie, nie może udzielić dodatkowych wyjaśnień, nie uwzględnia dialogów), pismo jest technologią, która pismo wymaga narzędzi, rozwinęło ludzką świadomość, trzeba się go uczyć(słowo pisane wymaga reguł gramatycznych). Pierwsze pismo – klinowe Sumerów, pojawiło się początkowo w próbach transakcji handlowych – pierwsza próba wizualnego zapisu, pismo obrazkowe w Chinach, zapis sylabiczny w Japonii. Pierwszym pełnym alfabetem stał się alfabet grecki – był prosty, co ułatwiało pismo, każdy wyraz można zapisać i odczytać (uniwersalne litery). Funkcjonowało w dwojaki sposób jako:  domena ludzi wykształconych i nobilitacja (w średniowieczu słowo mówione miało większą wagę niż pisane). Mowa ma charakter indywidualny, występuje w jakimś kontekście społecznym, a słowo pisane powstaje w odosobnieniu, pismo nie dopuszcza emocji– zostają wyciszone, następuje renesans słowa pisanego.