Sponsoring, definicja

Sponsoring polega na przekazywaniu gotówkowego lub innego wsparcia beneficjentowi, aby uczynić jego działalność możliwą z finansowego punktu widzenia, czasami z powodów altruistycznych, jednak zwykle, aby uzyskać różnego rodzaju reklamowe, PR lub marketingowe korzyści. Wsparcie może składać się ze środków finansowych (np. w przypadku nagród) lub darowizn w naturze (np. trofea i inne nagrody). Beneficjentem może być organizacja lub osoba. Niektórzy sponsorzy mogą wykazywać tendencje filantropijne, zdarza się to jednak rzadko, bo gra ma charakter komercyjny.

 

Kwalifikacja sponsoringu:

–  Osobowy

–  Instytucjonalny

–  Projektowy

 

Sponsoring bywa dość często rozumiany jako forma dobroczynności (filantropii) i to zarówno przez sponsorów jak i sponsorowanych. Jednak dla sponsorów jest on dodatkową formą promocji. Możemy powiedzieć, że sponsoring jest to działanie marketingowe, promujące firmę, usługę lub produkt w związku z wizerunkiem czy prestiżem, które ma przynieść określone korzyści sponsorowi, niekoniecznie w krótkim przedziale czasowym. Sponsoring opiera się na regule „ Daję, abyś dał”.

 

Ekstremizm
Ekstremizm jest zjawiskiem złożonym i wielowymiarowym, które może przyjmować różne formy i manifestować...
Termin "PSI" lub "psionika"
Termin “PSI” lub “psionika”, wznosi się na wyżyny fascynujących badań parapsychologicznych....
Czasownik , definicja
Czasownik jest to część mowy w języku polskim opisująca i przedstawiająca dziejące się czynności i opisująca...
Horacy, życie i twórczość
Horacy (Quintus Horatius Flaccus) był najwybitniejszym poetą starożytnego Rzymu, który żył w latach 65-8...
Układ słoneczny - charakterystyka
UKŁAD SŁONECZNY tworzy słońce wraz z planetami i innymi ciałami krążącymi wokół niego. Do największych...
Lasy tropikalne, charakterystyka
Lasy tropikalne znane są także pod nazwą wilgotnych lasów, lasów równikowych, lasów wiecznie zielonych,...
Starożytność, Historia, definicja
Starożytność to okres w historii ludzkości od prehistorii do czasu upadku Cesarstwa Zachodnio – Rzymskiego...
Parandowski Jan
JAN PARANDOWSKI urodził się 11 maja 1895 roku we Lwowie, zmarł natomiast 26 września 1978 roku w Warszawie....
Hemingway Ernest, życiorys i twórczość
ERNEST MILLER HEMINGWAY urodził się 21 lipca 1899 roku w Oak Park w stanie Illinois w USA, zmarł natomiast...
Pozycjonowanie produktu lub marki jako strategia marketingowa
Pozycjonowanie produktu lub marki jako strategia marketingowa obejmuje szereg działań i decyzji, które...
Symbol - definicja
SYMBOL to najprościej mówiąc znak umowny, który ma na celu zastąpić jakieś pojęcie, stan lub przedmiot....
Rewolucja, definicja
Rewolucja to słowo wywodzące się z łaciny revolutio, co oznacza wywrócenie na drugą stronę. Rewolucja...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *