Konkurs – Matematyka Bez Granic

Międzynarodowy Konkurs Matematyczny – Matematyka Bez Granic odbywa się po raz dwudziesty trzeci, w roku szkolnym 2011 2012. Konkurs skierowany jest do uczniów klas trzecich gimnazjów i pierwszych klas szkół ponadgimnazjalnych. W konkursie w związku z powyższym istnieje podział na dwie grupy; junior i senior. Głównym organizatorem na poziomie krajowym konkursu jest Uniwersytet Zielonogórski a patronat honorowy nad konkursem sprawuje Polskie Towarzystwo Matematyczne.

 

Konkurs ma genezę międzynarodową powstał w roku 1989 we Francji, dokładnie w Strasbourgu pod nazwą Mathemtiques sans Frontier. Od czasu pierwszej edycji konkursu liczba uczestników stale rosła i konkurs zataczał kręgi o coraz to nowe kraje. Wśród tych krajów dominują europejskie ale są reprezentowane w nim także: Stany Zjednoczone, Kanada, Meksyk, Tunezja czy Maroko. Wreszcie wraz z rozwojem konkurs trafił także do Polski.

Konkurs odbywa się w dwóch etapach; wewnątrzszkolnym i finałowym. Udział w konkursie biorą zespoły klasowe. Jest to zatem konkurs grupowy. Zgłoszenia do konkursu przesyła się pocztą tradycyjną do najbliższego regionalnego komitetu organizacyjnego. Zgłoszenia przyjmowane są do 20 grudnia 2011 roku. Pierwszy etap konkursu, wewnątrzszkolny odbywać się będzie od stycznia do 10 marca 2012 roku. Etap finałowy odbywać się będzie w dniu 16 marca 2012 w godzinach od 10.00 do 11.30 . Ideami tego międzynarodowego konkursu matematycznego są: otwarcie mentalnych granic pomiędzy poszczególnymi krajami, szkołami, matematyką i językami obcymi, uczniami, zwiększenie zainteresowania matematyką, poprawa poziomu pracy w grupach, rozwijanie twórczej aktywności uczniów. Konkurs na pewno zainteresuje nauczycieli i uczniów lubiących pracę w zespołach i oczywiście matematykę. Więcej informacji o konkursie – Matematyka Bez Granic można uzyskać na stronie internetowej www.mbg.uz.zgora.pl .

Poszukiwanie Doskonałości POS: Od Projektu do Realizacji

Poszukiwanie doskonałości POS: Od projektu do realizacji

Uruchomienie skutecznej kampanii POS (Point of Sale) jest kluczowym elementem strategii marketingowej, która ma na celu nie tylko zwiększenie sprzedaży, ale także wzmocnienie wizerunku marki w środowisku punktu sprzedaży. Sukces takiej kampanii wymaga przemyślanego podejścia

Sale konferencyjne – wynajem. Co należy wiedzieć?

Sale konferencyjne i szkoleniowe odgrywają niezastąpioną rolę w świecie biznesu, edukacji i organizacji. Są miejscem, gdzie idee zyskują życie, a współpraca nabiera realnych kształtów. Jednak znalezienie idealnego miejsca na takie spotkanie to nie lada wyzwanie

Grzyboznawstwo — co warto wiedzieć?

Grzyboznawstwo — co warto wiedzieć?

Grzyby są jednym z najciekawszych (a zarazem najbardziej tajemniczych) darów natury — powie Ci to każdy grzyboznawca. Nic dziwnego, że wykształcił się wokół nich cały nurt nauk biologicznych — czyli mykologia. Czym zajmują się eksperci

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *