loader

Newsletter

Newsletter

najnowsze testy, wypracowania i ściągi od teraz na twojej poczcie

Zapisz się
Zniżki i rabaty

Zniżki i rabaty

od 33% do 60%

Zobacz więcej
  • Cisza

    Alicja Masłowska-Burnos proponuje czytelnikom dramat psychologiczny z kryminalnymi wątkami i subtelną erotyką w tle. Jej powieść dotyka problemu pracoholizmu i perfekcjonizmu. Ukazuje, jak łatwo pogubić się w codzienności, gdy nie rozróżniamy hierarchii potrzeb. Skłania do refleksji... więcej

  • Jak złożyć statyczną oraz interaktywną książkę. Skład tekstu ciągłego w języku polskim

    Niniejsza książka jest poświęcona podstawowym zasadom składu tekstu ciągłego w programie InDesign oraz iBooks Author. Nauczymy się jak poprawnie składać książkę w języku polskim.Czytelnik dowie także jak tworzyć interaktywne cyfrowe publikacje i tworzyć interaktywne komponenty... więcej

  • Rozdroże myśli w słowach i obrazach. Tom III

    Trzeci tomik poezji „Rozdroże Myśli” jest kontynuacją dwóch poprzednich o tym samym tytule.Wiersze ukazują różne barwy miłości, o której napisano już prawie wszystko. Słowa Anny Frank, młodej dziewczyny, która nie miała szczęścia cieszyć się dorosłym życiem, najpełniej oddają  istotę miłości.... więcej

  • Życie pozapsychotropowe

    Myśli samobójcze, wyalienowanie i depresja.Choroba afektywna dwubiegunowa.Kilka nieudanych terapii.Tak wygląda świat 30-letniego Karola. Za namową lekarza prowadzi dziennik, opisując przeżycia z dzieciństwa. Mówi o swoich marzeniach i lękach. Każdy dzień dla chłopaka to odkrywanie swojej koszmarnej i... więcej

  • Mitek. Część II

    Literatura dla najmłodszych.Kontynuacja przygód Kacperka z pierwszej części książki pt. „Mitek”Tym razem nasz mały bohater odwiedza wraz z mamą ciocię Emmę.Rodzina spędza bardzo przyjemnie czas nad stawem. Gorące słońce, spokojna woda i lekki, przyjemny podmuch wiatru sprawił, że Kacperek zaczął zasypiać... więcej

  • Poczekalnia W

    W życiu nie należy bać się wyzwań. Na każdym kroku możemy mieć okazję do tego, aby coś zmienić – wystarczy odnaleźć w sobie ukryte pokłady odwagi. Takiej waleczności nie brakuje Janie, głównej bohaterce książki Barbary Rejek. Chce ona odnaleźć swojego ojca w Bułgarii, bo – jak sama twierdzi – ,,nigdy,... więcej

  • Uśpiona. Który to wariant rzeczywistości?

    Thriller psychologiczny – mocny, szokujący i pełen przemocy. Sceny przesycone brutalnością i zaskakujące zwroty akcji. Niezwykle interesująca analiza psychiki bohaterów.Uśpiona osadzona jest w czasach współczesnych, ale dotyka późnego PRL-u, w którym bohaterowie przeżywają swoje historie. Andrzej,... więcej

  • Zabawa ze sztuczną inteligencją

    Czy słyszałeś kiedyś ludzi rozmawiających o uczeniu maszynowym lub widziałeś reklamę kolejnego inteligentnego urządzenia (np. iPhone X, Huawei P20, Mate 10, LG ThinQ, LG V30, telewizory LG), ale masz tylko blade pojęcie o znaczeniu tego terminu i zastanawiasz się, jak coś, co wymagało dopiero... więcej

  • Bitwa pod Zbarażem 1649

    Do oblężenia Zbaraża doszło w trakcie rebelii kozackiej, zwanej powstaniem Chmielnickiego, zapoczątkowanej w 1648 roku. W odróżnieniu od poprzednich buntów kozackich ten posiłkowali Tatarzy. Było to spowodowane agresywną polityką polską wobec Chanatu Krymskiego w latach 1646-1647,... więcej

  • Orlica

    Wydaję obszerny opis swej ostatniej podróży po Afryce Północnej. Ująłem ją w dwóch tomach, gdzie opowiadam o swych obserwacjach, badaniach i studiach, przytaczam mało znane w Europie fakty z historii tej części czarnego kontynentu, w celach poznania miejscowego folkloru przytaczam szereg legend,... więcej

ktotopotrafi.pl Wypracowania i lektury

Porady, które wpłyną na twoje życie.

Porady, które wpłyną na twoje życie.

Kilka porad, które powinieneś robić codziennie. Te drobne poprawki do codziennej rutyny mogą mieć wpływ na wygląd i samopoczucie.

Pobierz plik Wydrukuj podsumowanie Pobierz plik Pobierz plik Pobierz plik
Duża czcionka Średnia czcionka Mała czcionka

Bądźmy prawdziwi. Bycie zdrowym przez cały czas brzmi trochę czasochłonnie. Twoje życie jest dość zajęte. Z drugiej strony, wszyscy zasługujemy na dobre samopoczucie, pogodę ducha? Podane porady do ekspertów - proste, praktyczne, codzienne zadania, które pozwolą ci poczuć się i wyglądać na pobudzonych, bajecznych i zdrowszych.

 

Skorzystaj z porad w celu uzyskania cennej wiedzy, pomocy w rozwiązywaniu swoich problemów. Poradniki pomagają w rozwiązywaniu problemów - www.poradniki24h.pl.



1. Znajdź jeden mały sposób, aby dodać więcej kroków do swojego dnia.



Siedzimy za dużo, mówi Martha Gulati, MD, redaktor naczelna American Card of Cardiology CardioSmart. Zbliż się do wykonania 10 000 kroków dziennie, przełączając się tylko na jedną codzienną rutynę: zaparkować na końcu parkingu biurowego, wysiąść z autobusu / stacji metra o jeden post wcześniej i przejść odległość, dostarczyć wiadomość osobiście, a nie czatować ze współpracownikiem, lub przejść się po schodach zamiast jechać windą. Bądź aktywny jak najwięcej.




2. Zablokuj czynniki zewnętrzne - przynajmniej na 5 minut.



Instruktorka Pure Yoga Alison O'Connor wierzy w codzienne spędzanie czasu w samotności. "Poświęcenie kilku minut dla siebie - z dala od mediów społecznościowych, pracy, rozrywki i każdego, kto żąda czegoś od ciebie - może pójść mocno w kierunku zdrowia psychicznego." To sprawi, że staniesz się priorytetem.


Kilka prostych porad – Jak rozwiązać problemy?  - czytaj na http://www.poradniki24h.pl/2213/jak-rozwiazac-problemy/

3. Idź do łóżka. Teraz.



"Sen jest jedną z najważniejszych czynności ludzkiego ciała. To podczas snu, że nasze ciało jest najbardziej skuteczne w odzyskiwaniu i uzdrowienie się ", mówi O'Connor. Dietetyk z Brooklynu, Julie Fishkin, dodaje, że większość dorosłych potrzebuje co najmniej 7-8 godzin, aby powstrzymać depresję i utrzymać hormony stresu na dystans, zapobiegając przejadaniu się i popadaniu w głód cukru.




4. Napełnij butelkę z wodą.



Większość z nas nie pije wystarczającej ilości płynów (i nie, wino się nie liczy - alkohol odwadnia Cię). Woda pomaga świeżej skórze, wypłukuje organizm z toksyn, pomaga w utrzymaniu zdrowych funkcji jelitowych bardziej płaski brzuch) i powstrzymuje zmęczenie mięśni. Jeśli jeszcze go nie posiadasz, zainwestuj w uroczą butelkę wielokrotnego użytku, którą będziesz chciał pokazać w drodze do chłodziarki lub kuchni.




5. Odczekaj, kilka głębokich oddechów, zanim spojrzysz na swój telefon.



Naprawdę, możesz przywiązać 60 sekund głębokiego oddechu do każdego innego codziennego nawyku, który jest już częścią rutyny. Według dr. Gulati, pamiętanie o tym, by pauzować okresowo i spędzić jedną minutę skupiając się na głębokim oddychaniu i pozytywnej energii, może pomóc lepiej radzić sobie ze stresem.




6. Noś coś, co kochasz.



Poczucie pewności siebie i radości może wynikać z tego, że wiesz, że dobrze wyglądasz - mówi Carrie Greenberg, stylistka Forever Freckled. "Zakochaj się ponownie w swojej garderobie, zmieniając i odkurzasz klasyczne elementy, i rozważ zainwestowanie w świetne nowe akcesoria." Staraj się nosić coś, co sprawia, że czujesz się fantastycznie każdego dnia.




7. Włącz piekarnik, lub piec, a przynajmniej kuchenkę mikrofalową.



Domowe posiłki są czymś więcej niż sposobem na wyrażenie swojej kreatywności i zaoszczędzenie pieniędzy (w porównaniu do posiłków na wynos lub w restauracji) - mówi Alyssa Gagarin, osobisty szef kuchni i instruktor fitness z Nowego Jorku. "Tylko gotując własne jedzenie, możesz być pewny, że jesz prawdziwą, nieprzetworzoną żywność", mówi Gagarin. "Daje ci pełną kontrolę nad tym, co dzieje się w twoim ciele." Załaduj owoce, warzywa, całe ziarna, jaja, mięso, owoce morza, orzechy, nasiona i rośliny strączkowe - i przestań jeść, gdy będziesz już pełny.




8. Celowo wybierz zdrowy składnik.



Nawet jeśli nie jesteś w stanie przygotować własnego posiłku, dr Gulati sugeruje, abyś wybrał przynajmniej jeden zdrowy posiłek lub przekąskę dziennie, który jest zdrowy. Sięgnij po banan w misce z owocami lub dodaj jeszcze jedną wegetariańską sałatkę z kurczaka (pomidory z gronem i szparagi to dwie pyszne opcje). "Jedna prosta rzecz, która jest dla ciebie dobra, może z czasem udowodnić, że masz moc działania i jesteś zdrowszy".




9. Zwróć uwagę na swoje potrzeby.



Dowolna liczba rzeczy może sprawić, że poczujemy się zdrowsi, z minuty na minutę. Dlatego Ellen Friedrichs, edukator zdrowia i seksualności z Brooklynu, mówi, że musimy oceniać nasze potrzeby, z chwili na chwilę. "Ustalenie, co pomoże Ci poczuć się najbardziej zrównoważonym, a najmniej zestresowanym, to najlepszy sposób, aby uzyskać dostęp do zdrowia fizycznego i psychicznego."




10. Powiedz prawdę. (Nawet jeśli trochę boli).



"Działając uczciwie - gdzie wszystkie twoje słowa i działania są zgodne z twoimi podstawowymi przekonaniami - zapewniasz spokój i poczucie wolności" - mówi O'Connor. To może wydawać się wyzwaniem, ale wierzy, że kłamstwo lub ignorowanie twoich zasad może spowodować, że będziesz chory, zarówno umysłowo, jak i fizycznie. "Życie w zintegrowanym życiu da ci wielkie poczucie osobistej satysfakcji, że żyjesz swoim najlepszym, najbardziej uczciwym, najbardziej autentycznym życiem".

 

 

 

Faktyczne rozwiązania, innowacyjne pomysły, ciekawe projekty i inspirujące odpowiedzi na najbardziej problematyczne pytania, problemy.